همسپار | ایجاد تبلیغات شناور
تبلیغات
بستن پنجره
همسپار | ایجاد تبلیغات شناور
تبلیغات
بستن پنجره
توضیح

مبانی نظری ارزیابی عملکرد و عملکرد بازار

مبانی نظری ارزیابی عملکرد و عملکرد بازار
مبانی نظری ارزیابی عملکرد و عملکرد بازار مبانی نظری عملکرد، ارزیابی عملکرد، عملکرد بازار

دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد و عملکرد بازار

مبانی نظری عملکرد
ارزیابی عملکرد
عملکرد بازار
مبانی نظری و بیشینه تحقیق عملکرد
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 113 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

مبانی نظری عملکرد، ارزیابی عملکرد، عملکرد بازار

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

خلاصه ای از کار:

مقدمه

هر سازمان به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیتهای خود به ویژه در محیط های پیچیده و پویا، نیاز مبرم به سیستم ارزیابی عملكرد دارد. فقدان سیستم ارزیابی عملكرد در یك سازمان به معنای عدم برقراری ارتباط بامحیط درون و برون سازمان تلقی می شود كه پیامد آن كهولت و در نهایت مرگ سازمان است. بانكها نیز همانند سایر سازمانها در ایران برای ارایه خدمات متنوعتر، سریعتر و مدرنتر و امكان رقابت وادامه حیات در موج گسترده اطلاع رسانی وتوسعه خدمات ویژه بانكی، نیازمند ارزیابی عملكرد مستمر شعب خود هستند (صالحی و همکاران، 1390: 128).

……….

تشریح مفهوم عملكرد:

در ضرورت و تشریح و تعریف مفهوم واژه ی عملكرد باید خاطرنشان نمود كه جایگاه این واژه از آنجا حائز اهمیت است كه تنها با تعریف و تشریح عملكرد است كه می توان آن را ارزیابی یا مدیریت نمود. هولتون[1] و بیتز[2] خاطرنشان كرده اند كه عملكرد یك ساختار چند بعدی است كه ارزیابی آن بسته به انواع متفاوت است. ایشان همچنین به این موضوع كه هدف ارزیابی، نتایج عملكرد است یا رفتار اشاره می نمایند. در خصوص چیستی عملكرد، نگرش های متفاوتی وجود دارد. به طوری كه می توان عملكرد را فقط سابقه ی نتایج حاصله تلقی كرد. از نظر فردی، عملكرد سابقه ی موفقیت های یك فرد است. كین[3]  معتقد بود كه عملكرد چیزی است كه فرد به جا می گذارد و جدای از هدف است. برنادین[4]  و همكارانش معتقدند كه عملكرد باید به عنوان نتایج كار تعریف شود.چون نتایج قوی ترین رابطه با اهداف استراتژیك سازمان، رضایت مشتری و نقش های اقتصادی دارد. فرهنگ لغات آكسفورد عملكرد را به این صورت تعریف نموده است كه انجام، اجرا، تكمیل،انجام كار سفارش یا تعهد شده ، عملكرد را مشخص می نماید. این تعریف به خروجی ها یا نتایج بر می گردد و در عین حال عنوان عملكرد در مورد انجام كار نیز نتایج حاصله از آن می باشد (دفت، 1377:  102).

…………………..

ارزیابی و سنجش عملكرد:

درواقع، اگر نتوان آنچه را كه درباره ی آن صحبت می شود اندازه گرفت و آن را در قالب اعداد بیان نمود به نظر می رسد چیزی درباره ی آن دانسته نشده است. چون در این حالت دانش كسب شده تنها یك نوع دانش

………….

فرآیند ارزیابی عملكرد:

هر فرآیندی شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات با توالی و ترتیب خاص منطقی و هدفدار می‌باشد. در فرایند ارزیابی عملكرد نیز هر مدل و الگویی كه انتخاب شود، رعایت نظم و توالی و فعالیت‌های ذیل در آن ضروری می باشد.

………………

مزایای سنجش عملکرد:

سنجش و اندازه گیری عملكرد دارای فواید و مزایای بسیاری است كه چند مورد از آنها عبارتند از:

……………

مدل های سنجش و اندازه گیری عملكرد:

شاید بتوان اینطور عنوان نمود كه دلیل وجود این تعداد متدولوژی متناقض برای ارزیابی عملكرد این باشد كه

……………

د) مدل مالكوم بالدریج (MB):

در كشور امریكا برای رسیدن به اهداف عالی رشد و توسعه كیفیت و بالا بردن توان رقابتی سازمان ها در كنار سایر رقبا، اقدام به طرح ریزی مدلی تحت عنوان مدل مالكوم بالدریج شد و در سال 1987 جایزه ملی كیفیت مالكوم بالدریج ابداع گردید (عفتی داریانی و همکاران، 1386 : 63).

 

……………..

ه) مدل تعالی بنیاد کیفیت اروپا EFQM:

مدل تعالی بنیاد کیفیت اروپا مبتنی بر هشت مفهوم بنیادین است که شامل نتیجه گرایی، مشتری گرایی، رهبری و ثبات در مقاصد، مدیریت مبتنی بر فرآیندها و واقعایت، توسعه و مشارکت کارکنان، یادگیری و بهبود مستمر، توسعه‌ی همکاری‌های تجاری و مسئولیتهای اجتماعی سازمان است. این مدل سازمانها را براساس9 معیار، مورد ارزیابی قرار می دهد که در قالب دو بخش، یعنی توامندسازها و نتایج سازمان طبقه بندی شده اند. پنج معیار توانمندساز و چهار معیار نتایج در مدل مذکور وجود دارد (Bou-Llusar et al.., 2005: 337) میان توانمندسازها و نتایج در مدل EFQM تعامل وجود دارد، به گونه ای که نتایج براثر اجرای توانمندسازها بدست می‌آیند توانمندسازها با اخذ بازخورد از نتایج، بهبود می‌یابند. نوآوری و یادگیری کمک می‌کنند تا توانمندسازها بهبود یافته و بهبود توانمندسازها، بهبود نتایج را به دنبال خواهد داشت (افجه و محمودزاده، 1390: 9).

………………..

طراحی سیستم ارزیابی عملكرد: 

علاوه بر ابزار ها و روش های ارزیابی عملكرد، به منظور اجرای هرچه بهتر ارزیابی عملكرد در سازمان‌ها، طراحی و پیاده سازی سیستم ارزیابی عملكرد ضروری می باشد. در این بخش به صورت مختصر به بررسی نحوه ی طراحی سیستم های ارزیابی عملكرد می پردازیم. یك سیستم ارزیابی عملكرد همانطور كه در شكل 2-2-5 نشان داده شده در سه سطح می تواند مورد بررسی قرار گیرد:

…………….

عملكرد بازار:

موفقیت استراتژی های هر شركت، در عملكرد آن شركت منعكس می شود. عملكرد شركت میزان موفقیت یك شركت در خلق ارزش برای قسمت های مختلف بازار است. در نهایت عملكرد شركت بر اساس دستیابی به اهداف كسب و كار، از طریق واحدهای مختلف شركت، تعیین می شود. شركت هایی كه عملكرد مطلوبی دارند، ارزش را در طول زمان خلق می نمایند و این مهم در شركت هایی كه عملكرد نامطلوبی دارند صورت نمی گیرد. عملكرد بازاریابی به توانایی سازمان برای افزایش فروش، ارتقای موقعیت رقابتی شركت، توسعه محصول جدید، بهبود كیفیت محصول، كاهش زمان تحویل كالا یا خدمات به مشتریان، گسترش سهم بازار و غیره در مقایسه با دیگر رقبا در یك صنعت خاص اشاره دارد (سایمونز، 1385: 250).

……………….

منابع:

1)   آرمسترانگ، م. (1385). مدیریت عملکرد راهبردی کلیدی و راهنمای عملی، ترجمه سعید صفری. انتشارات جهاد دانشگاهی.

2)   آکر، د. (1386). مدیریت استراتژیک بازار. مترجمین : صفرزاده ، حسین و خادمی ، مهدی و فرهنگی ، علی اکبر، تهران ، انتشارات پیام . پویا، چاپ دوم.

3)   آل اسحاق، ی ( 1388) ،”اصلاح نظام بانکی ضرورت تحول اقتصادی ” روزنامه ایران اقتصادی،  سال 15 ، شماره 4368

…………………

………………

 

 


[1] Holton

[2] Bates

[3] Kane

[4] Bernadin

دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد و عملکرد بازار

نوشته شده توسط magale97

وبسایت

دیدگاه خود را بیان کنید


حق نشر © انتشار نوشته هاي اين وبگاه در سايت ها و نشريات تنها با ذکر نام و درج لينک مجاز است.
اجرا شده توسطهمسپار